irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Airbnb

Kategori: Allmänt

Varför väljer du airbnb istället för ett hotell? Billigare? Personligare? Anonymitet?

Vi har ett rum som vi hyr ut via airbnb. I veckan hade vi en ung tjej från Italien som ville stanna tre nätter. Vi är billigast i området så typ 1000:- för detta. För mig är det dock mycket pengar så varför använde hon inte rummet?

Jag skickade ett meddelande där jag frågade om hon var ok, ensam ung flicka i ett främmande land. Svaret jag fick var att hon varit upptagen men skulle komma sent på kvällen. Ingen dyker upp förrän jag skickar ett mess om att du vet att utcheckning är 12.00.

Varför boka ett rum för tre nätter och inte visa sig?
Kommentera inlägget här: