irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Diktatur eller demokrati?

Kategori: Allmänt

Ingen förstår, allt handlar om pengar och eftersom jag inte förstår det är jag knäpp. Jag försöker verkligen att göra allt rätt och ändå blir det fel. Varför kan jag inte bara acceptera att vi lever i en diktatur som försöker låtsas som att det är en demokrati? Ifrågasätter du, undrar alla varför? Det är ju lagen? Lagen bestämmer.

Om lagen är fel? Näe, Lagen kan inte ha fel. Lagen är ju vi...vi som bestämmer...haha...ja, vi väljer vilka som ska företräda oss, men är det alltid rätt?
Kommentera inlägget här: