irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Arbetspress

Kategori: Allmänt

Det är också en helt annan press på dig att jobba. Gud nåde dig om du blir sjuk eller inte kan arbeta! Då kan du säga adjö på en gång. Jag hade en jobbarkompis som var sjuk sex dagar på ett år och det var alldeles för mycket, om du fortsätter så blir ditt kontrakt inte förlängt. Själv har jag förlorat fyra jobb för att jag inte kan hålla min stora käft i styr. Så fort du ger minsta kritik förlorar du jobbet. Det spelar ingen roll om du har fast tjänst eller inte. Finns det en anledning så används den oavsett om den är legitim eller inte. Det är bättre att chansa och vinna i en eventuell rättegång än att ge sina arbetstagare en bra arbetsmiljö.
Kommentera inlägget här: