irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Dags att blogga igen

Kategori: Allmänt

Som alltid, det verkar som att jag bara kan blogga när allt är skit, eller mittemellan skit och hyfsat...

När jag flyttade hit så trodde jag inte att det kunde vara värre men tydligen så kan det. Det byråkratiska systemet är tio gånger värre än i Sverige. Finns det inte en lag så hittar vi på en. Pengar flyttas runt och papper ska skrivas.

Du får inte bli arg eller upprörd, då är du ett hot och får en lur i örat om du pratar med en myndighet. Jag pratade med arbetslöshetskassan och var upprörd över deras hemsida. Då förstår jag inte, vill jag att de skickar det skriftligt? Näe, det behövs inte, jag förstår vad du menar men er hemsida är åt helvete. Men du blir ju så upprörd! Ja, klart som fan jag blir upprörd när jag följer vad som står på er hemsida och ändå har gjort fel!
Kommentera inlägget här: