irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Restless brain...

Kategori: Allmänt

Är kanske inte något man pratar om, alla känner igen restless legs, men när det handlar om hjärnan är man bara sjuk i huvudet. Nämen, så kan du ju inte känna, du bara inbillar dig, kom igen, ryck upp dig, du som alltid är glad.

Eller, ännu värre, sluta gnälla, du har ju tak över huvudet, tänk på barnen i afrika etc etc.

Jag skiter faktiskt i att barnen i afrika svälter när min hjärna vägrar att stänga av. Min hjärna har ett eget liv för tillfället och det spelar ingen roll hur mycket förnuft jag försöker pränta in i den. Den lyssnar inte utan fortsätter att mala.

Och då ska man skämmas, hur kan du? Återigen detta med tacksamhet, vilket min hjärna skiter i. I ärlighetens namn skiter jag också i det och blir mer än irriterad på korkade människor som inte förstår att det är fruktansvärt handikappande att inte kunna följa samhällets oskrivna lagar.

KOMMENTARER:

  • Hanna Karlsson säger:
    2017-10-01 | 09:11:33
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

    Det låter ju hemskt. Vilka kommentarer du får... Kram

    Svar: Tack! Än idag saknas kunskap om det mänskliga psyket och ses som något man inte ska prata om.
    Irmeli Arlin

Kommentera inlägget här: