irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Är jag tråkig?

Kategori: Allmänt

Som inte ser värdet med livet? För mig är livet en transportsträcka till vad? Det enda som håller mig vid liv är min älskling och mina barn och barnbarn. Utan dem ser jag ingen annan mening. Det kanske låter hårt, men vad är meningen med livet mer än att låta generna leva vidare?

Nu tror jag ju inte att mina gener är bättre än någon annans, så egentligen borde jag aldrig ha skaffat barn. Men antar att det på något sätt är livets mening, du ska föra dina gener vidare, även människan är ett djur.

Men igen, mina barn är vuxna och har ett eget liv. Jag är överflödig, jag behövs inte mer. Jag har alltid trott att livet är till för att lära sig något, men nu tvivlar jag även på det. Jag känner att jag har lärt mig att aldrig döma, kanske jag måste lära mig att förlåta?

Då är livet verkligen utan mening för det är något jag inte kommer att lära mig i detta liv. Jag kan förlåta dumma människor, men inte människor som har sårat mig. Ärren är för djupa för att jag ska lära mig den läxan.

Kanske jag kommer att straffas för det genom att bli riktigt gammal, vilket jag inte vill. För mig har jag lärt tillräckligt och vill inte bli 100 år, wtf, ska jag vara tvungen att leva 50 år mer?

Då kan jag ångra att jag är för feg för att begå självmord, men det skulle vara typiskt att jag ska straffas även för det. Givetvis vet jag att min man och mina barn inte vill att jag ska dö, men jag kan verkligen känna att de skulle ha det bättre utan mig.

Jag är en jobbig person som har mina egna ideér som aldrig egentligen är godkända av samhället. Jag märker det varje dag och det sårar mig lite dag för dag. Jag försöker att alltid se det goda och då blir jag ledsen när andra inte ser det hos mig.
Kommentera inlägget här: