irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Förståndshandikappade och sex?

Kategori: Allmänt

Igen är jag tillbaka till min förståndshandikappade syster. Har hon rätt till ett sexliv? Eller är det enbart för andra? Jag har försökt att blockera personer som enbart är ute efter sexchattande med henne, de utnyttjar henne och kan lägga ut nakenfoton av henne online.

MEN nu har hon kontakt med en person som också verkar ha någon form av handikapp, ska jag blockera honom eller inte? Hon mår bra av honom och han verkar må bra av henne, var går gränsen egentligen? Han är mycket yngre än henne men han skickar samma meddelanden som hon och då blir jag lite tveksam...kanske han har samma behov som hon har?
Kommentera inlägget här: