irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Nya psykbesök

Kategori: Allmänt

Och nu har jag en typ av personlighetsstörning, typ kronisk depression, kommer inte ens ihåg vad det hette men har i vilket fall som helst inte borderline, phew, men den här tror inte på autism för att jag har ögonkontakt, haha, jag kan inte ens säga vilken ögonförg han har för jag kollar faktiskt aldrig folk i ögonen. Jag har lärt mig att man kan kolla på munnen eller mellan ögonen för att lura folk att tro att man har ögonkontakt.

Kanske jag borde säga det...men då låter jag väl som att jag vill ha autism och nej, egentligen vill jag att de ska komma fram till att jag inte har någon diagnos, men realistiskt inser jag att jag har något och då låter kronisk depression bättre...

Gahh, kan inte förklara, jag vill veta men vill inte och det i sig är ju knäppt eller?
Kommentera inlägget här: