irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

När jag ändå är igång får jag väl ge en uppdatering...

Kategori: Allmänt

om oss också ;) För tillfället jobbar jag, som sagt, mer än heltid. Jag tjänar faktiskt bättre här än i Sverige trots att min "diplomawaardering" blev vårdbiträde istället för undersköterska. Jag har en överklagan inne och förhoppningsvis är det dags för lite tur i mitt liv så att jag kan uppgradera den en smula åtminstone. Egentligen spelar det inte så stor roll, men vore en klar fördel om jag åtminstone får ge medicinerna som människorna behöver, utan att gå en extra kurs.
 
Vi är mer kära än någonsin, vilket för mig är ett stort lyft, efter sex år känner jag fortfarande att Han är den rätta :) Sorgligt bara att det skulle ta mig så lång tid att hitta honom ;)
 
Vi har haft en ekonomisk rådgivare som är guld värd. Hon har hjälpt oss enormt med lagarna här så ekonomiskt tror jag att vi är på rätt spår igen.
 
Psykiskt så är jag lite rädd att falla tillbaka, men har varit på ett första besök hos "psyket" och jag kommer äntligen att få en utredning. Här tror de inte på autism, mer på trauma, så jag har blivit placerad i deras traumaenhet. Det i sig visar hur mycket ens barndom faktiskt påverkar ditt nutida liv, trots att det är länge sedan.
Kommentera inlägget här: