irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Tick tack

Kategori: Allmänt

Finns det något som är irriterande så är det att ligga och lyssna på klockan och räkna ned timmarna tills det är dags att gå upp igen. Vaknade klockan tre, vilket är en värre vargtimma för mig än klockan fyra. Alla säger att klockan fyra är en magisk tidpunkt, för mig är det alltså klockan tre. Då är världen verkligen död. Inga eftersläntrare från krogen, inga postbud, ingen som ska till eller från jobbet.

Jag försöker att gå och kissa och sedan gå och lägga mig igen. Gubben snarkar, då ligger jag och lyssnar på det en stund och ju längre tiden går, desto mer irriterad blir jag. Då provar jag soffan, där ligger hunden och snarkar, eller så kommer katten och vill ha sällskap.

Då ger jag upp, trots att jag vet att jag behöver sova för att inte falla tillbaka. Det är försent för ännu en tablett, när jag måste upp om två timmar. Ännu en dag med trötthet väntar...
Kommentera inlägget här: