irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Vad jag tror...

Kategori: Allmänt

är att kärringa trodde att hon övertygade de spanska läkarna om att hon var så sjuk så att hon behövde ambulansflyg hem till Sverige. Jag tror att de sade till henne att om hon stannade ett par dagar mer kunde hon ta det vanliga flyget.

Inte för att jag litar på försäkringsbolag, men, jag tror faktiskt att de skulle godkänna en dödsjuk människa att komma hem med ambulansflyg. Hon behövde inte ens ligga på sjukhus när hon kom hem, hon fick åka hem och äta penicillin eller vad de nu ger en människa som är allergisk mot det.

Nu låter det återigen som att hon är döende, syrran kan inte komma hem till dem i påsk för att både hon och pappa är såå sjuka. Jaa, de är sjuka, men återigen, om man inte behöver sjukhusvård?

Jag kanske är orättvis, men min erfarenhet av familjen är mer att man försöker få det man vill genom att spela sjukare än man är. Det kanske är som sagan med vargen, när man har ropat för många gånger är det ingen som tror en.
Kommentera inlägget här: