irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Lycka

Kategori: Allmänt

När jag har skrivit det här kommer jag att få ångest. Lycka är inte för mig och då blir jag rädd att jag förbannar mig själv genom att skriva att jag för tillfället är lycklig. Varje gång jag känner lycka får jag ett bakslag, vilket gör en rädd för att vara lycklig. Samtidigt som jag tycker att varför ska inte jag ha rätt till det?

Men skitsamma, just nu är jag faktiskt lycklig. Jag har min älskling, jag har mitt hus, jag har mitt jobb, jag har mina barn och mitt barnbarn. Jag känner lycka varje gång jag hör honom ropa fammoooo och sedan skratta glatt när jag säger buuu eller ropar tillbaka, Oooooliiiveeer :)

Jag är lycklig varje dag när jag går till jobbet, jag får lön för att göra det jag gillar, idag exempelvis var vi i en trädgårdsbutik och sedan hade vi kul med olika spel. Jag får en boost varje gång någon blir glad.

Min älskling älskar mig och jag älskar honom, jag har fått en fullpoängare med honom :) Visst, han kan inte jobba och jag måste försörja honom, men i gengäld får jag middag varje dag, jag behöver inte städa eller tvätta eller andra saker som jag tycker är tråkigt.

Jag har syrran som är kär och numer håller en mer normal kontakt, med varannan, var tredje dag. Jag tror att även hon har träffat den rätte nu, hon strålar och även det gör mig lycklig.

Så, peppar peppar, knack i huvudet, solen skiner och jag är lycklig och jag har rätt att vara det!
Kommentera inlägget här: