irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Kungens nya kläder

Kategori: Allmänt

Känner ni igen den sagan? Kungen fick nya kläder som inte var några kläder, men ingen vågade säga något eftersom det var kungen?
 
Det är Corona för mig!
 
Du måste ge upp allt för det stora hela.
 
Lagar kan ändras med nödlagar, vilket utnyttjas till max. Du har inget privatliv mer. Coronaappen ger dig så kallad hälsa, men du måste ge upp allt privat. Människor sitter i karantän, utan att de egentligen borde.
 
Exempelvis på mitt jobb sitter du först i karantän i två veckor för att se om du har Corona, om du då har Corona, sitter du ytterligare fyra veckor i karantän för att vara säker på att du inte längre har Corona (normalt är du frisk inom två veckor). Därefter sitter du i semikarantän i sex veckor, du får träffa dina medpatienter, men personalen måste fortfarande bära skyddsutrustning om de ska kunna ge dig vård. Så summasummarum sitter du i karantän i 12 veckor.
 
Medan jag som vårdpersonal får vara hemma två dagar för att se om jag har Corona, om jag har Corona måste jag stanna hemma en vecka och om jag inte har några "coronasymtom" får jag gå tillbaka till jobbet igen inom 72 timmar!
 
Mina patienter känner sig straffade och jag måste säga att jag förstår dem!
Kommentera inlägget här: