irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Min sista vilja

Kategori: Allmänt

Jag måste få på papper hur jag vill att min sista vilja ska vara. Självklart hoppas och tror jag att det inte är slutet av mitt liv, men måste se det nyktert. Min mor visste vad hon ville men hennes sista vilja blev inte som hon ville. Hon hamnade i koma sina sista fyra år och det ville hon inte och det vill jag absolut inte.
 
Därför har jag talat om för min man att det vill jag inte och han har full förståelse. Om jag inte kan uttrycka min vilja, vill jag få eutanasi. Jag vill inte ligga som en grönsak i åratal. Låt mig gå!
 
Förhoppningsvis är detta inte slutet av mitt liv, jag vill gärna se mina barnbarn växa upp. Men eftersom min mor hade en total organattack, måste jag vara förberedd. Hon ändrade sitt liv och levde sunt efter det och ändå fick hon en hjärtattack efter några år. Den hjärtacken gav henne ett liv i koma för fyra år. Igen, det vill jag verkligen inte, låt mig då gå!
 
För många är det här en morbid tanke och många tänker, hallå, det vet du inte, du är inte som din mamma. För mig är det nykterhet och förberedning på det värsta.
Kommentera inlägget här: