irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Arvsrätt och fosterbarn

Kategori: Allmänt

Det gör mig också förbannad. Jag förväntar mig inget arv, trots att jag egentligen tycker att jag har rätt till det. Men jag tycker verkligen att min bror har rätt till det. Han har verkligen ställt upp för sina fosterföräldrar och funnits där för dem.
 
Nu är kärringa död och det visar sig att hon var för snål för att ordna ett testamente, vilket betyder att brorsan inte får något, trots att vi var där för att ta hand om dem när de blev gamla. Brorsan har verkligen funnits där, de har ringt honom tio gånger i veckan och han har åkt till dem tio gånger i veckan.
 
Men blod är tjockare än vatten så kärringa tyckte tydligen att han inte hörde till familjen och har inte gått till en advokat för att sätta upp ett testamente. Brorsan bryr sig inte, han har så han klarar sig och vill inte sortera upp allt i huset. Det kan jag förstå med all skit som finns, men jag blir frustrerad över att han, enligt lag, inte har rätt till något. Han är fucking uppväxt där, han fanns där innan de biologiska barnen fanns och han har inte rätt till något.
 
Jag tycker att det om något är orättvist!
Kommentera inlägget här: