irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Goda eller dåliga egenskaper?

Kategori: Allmänt

Varför funkar inte min hjärna som alla andras? Jag kan bli så irriterad när jag säger saker som andra tycker är helt ok om deras mamma säger, men om jag säger det är det helt fel?! Varför?
 
Är människor verkligen så stupida som jag tror? Eller vägrar de att se att jag säger saker som deras mamma eller pappa alltid har sagt?
 
Jag tänker att jag är en produkt av mina föräldrar, både biologiska och fosterföräldrar, trots allt ärver du en del och du blir uppfostrad med en del.
 
Det betyder inte att jag måste acceptera allt? Jag kan tycka att mina biologiska föräldrar har gjort fel och jag kan tycka att mina fosterföräldrar har gjort fel?
 
På något sätt känner jag att man MÅSTE tycka att ens biologiska föräldrar har gjort allt rätt? Jag känner inte det. Mina biologiska föräldrar har lämnat mig, mina fosterföräldrar har utnyttjat det till sin fördel.
 
 
Kommentera inlägget här: