irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Lägg dig inte i!

Kategori: Allmänt

Det här meddelandet fick jag från min syster när jag talade om vilka reaktioner jag fått. "Sluta lägg dig i, du har ingen aning om vad du pratar om!" Hur lägger jag mig i när jag talar om vilka reaktioner jag får? Och vad har jag ingen aning om? Har bror inte "hjälpt till" tillräckligt? Så då har han ingen rätt till arvet?
 
Vad pratar jag om? Att min bror blivit lovad att han hör till familjen? Att pappa till bror har sagt att han inte ska gå lottlös? Att min bror är hans son?
 
Pappa sa till min bror att han skulle plocka vad han kunde när han var död, "åk bort och ta vad ni vill ha". Bror gjorde inte det av respekt, han tyckte att det var girigt att göra det.
 
Min bror är inte en som står upp för sig själv. Han vill inte bråka eller ställa till en scen. Tråkigt nog har han en syster som "lägger sig i". Hans syster tycker att det är mer än orättvist att han inte får den arvsrätt som han har blivit lovad sedan barnsben.
 
Så igen, vad vet jag inte?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: