irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Positivitet

Kategori: Allmänt

Haha, det är så fult att skriva negativa saker, igen varför? Man ska inte älta gamla saker, det hände i dåtiden. NU ska man se det positiva! Allt nytt! Man ska se hur blommorna blommar och leva i nuet!
 
Tyvärr måste jag säga att i mitt jobb ser jag hur förträngning fungerar. När du är gammal, kommer allt tillbaka. Då tänker jag att det är bättre att bearbeta innan du blir gammal. Varför sitta där när du är 80 plus och må dåligt?
 
Trots att jag har bearbetat känner jag nu att allt igen kommer tillbaka och då tänker jag, kommer jag någonsin att bli fri? Eller får jag ännu en Flash när jag är 80?
 
Å andra sidan känner jag igen det när jag är 80, om du inte har bearbetat det innan kommer det som en chock?
Kommentera inlägget här: